Religiös(!) och politisk söndag

Söndag:
Pigga och käcka gjorde kollektivet sig fina för att bege sig till kyrkan. Om någon bara uppfann ögonvitssmink skulle Marre kunna få ha hur roligt som helst. Vi fick leka med söta lilla Marcus, äta en massa tårta och lyssna på en livsbejakande och trevlig präst. Andra gången i en kyrka på mindre än en vecka; inte min vanliga rutin.

Efter dopet åkte Marianne till Universitetet. Dags att plugga på om fastighetsskatten inför partimötet. Det här är i och för sig ingen fråga som vi i partiet ska behandla, eftersom vi bara ställer upp i lokalvalen, men att utbyta tankar är ju bra ändå.

Ja, det kanske är nån som har missat att jag är med och startar ett parti? Lyssna på mig på P3 Front från 12.10 idag! Men bortse från bilden där jag ser ut som en skelande zombie.

På kvällen var det dags för partimöte. Marre gnällde duktigt mycket eftersom hon kände på sig att Mariannes engagemang (Fröken K är naturligvis inte engagerad, eftersom hon är reaktionär ungdomshatare som längtar till medelåldern) skulle komma att gå ut över hennes slackande och ölande. Marianne lyckades trots dåliga föresatser låta sig väljas till talesperson, tillsammans med en klok statsvetare som heter Arne. Studerar man politik på dagtid och Arne Naess livsfilosofi på kvällstid kan man inte vara annat än bra. Jag tror att jag är den snälla humanisten och han den hårda statsvetaren.

Allt är nytt och roligt och spännande! Ja, ja, jag SKA skriva på C-uppsatsen nu... Men partiprogrammet är ju också viktigt (och roligare). ;-)

Och sist men inte minst: Det är vår! Våren är här! Det är vår! Värme! Sol! Glädje! Roligheter! Vår!


Kommentarer
Postat av: Christofer

Jag tycker fortfarande att vi ska dela med oss. Det är inte vår, det är allas!!!

2006-04-24 @ 18:24:48
Postat av: Marianne

Nej, nej! Den är vår, de oetablerades!

2006-04-24 @ 22:26:29
Postat av: Jonas

Grattis dårå! Värsta kändisen snart.

2006-04-25 @ 12:17:20
Postat av: Christofer

Jaja. Jag säger då det: Din bortskämna snorunge som bara ska ha allt du pekar på. *kram*

PS. Bra intervju i P3 också :)

2006-04-25 @ 12:18:47
Postat av: Marianne

Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback