Mer kunskap och nya insikter...

...är något jag i min enfald brukar tro att alla människor söker. Men det kanske är ännu ett exempel på hur en kan förtycka andra genom att utgå från att de är som en själv. Bevisligen finns det ju många människor som inte verkar intresserade av vare sig kunskap eller insikt. Eller är det så att de ÄR intresserade av både och, men att deras intressen är så skilda från mina att jag inte ser deras kunskapstörst som annat än tidsfördriv? Kan en sägas vara på jakt efter kunskap när en tittar på banala dokusåpor (ursäkta tautologin), eller lusläser "Svensk Damtidning" för att få veta vad Silvia helst äter till frukost? Sådan information ingår nog inte i mitt kunskapsbegrepp. Borde den göra det?

Men är det något fel med att vara ointresserad av att lära sig saker? Kanske inte. Men jag kommer nog aldrig att förstå någon som inte är det.

Sedan finns det ju människor som lägger mycket större del av sin tid på att lära sig nya saker än vad jag gör. De kanske inte kan förstå mig, och min relativt sett slackiga inställning till livet, universum och allting?

(De som bor i Stockholm kan se en bild på mig på sidan fyra i dagens Metro. Tyvärr tycker jag att de flesta av oss ser lite goofiga ut, vilket vi inte är, men jag hoppas att det bara är jag som är överkänslig.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till mediagenomslaget! Man skulle nästan kunna tro att du har övergivit kyrkopolitiken. Nu har jag bara två frågor:

1) Tänker du arbeta för eller mot ungdomsmakt?

2) Hur står ert parti när det gäller homoaborter?

/Frågvisa Lars

2006-04-19 @ 20:40:08
Postat av: Hogge

ABC-nytt igår och Metro idag! Står all media på kö? Kändisskap ger politisk makt och politisk makt ger kändisskap. Vad säger opinionssiffrorna?

2006-04-19 @ 22:33:28
Postat av: Marianne

Vi var även med i flera radiosändningar igår, och i DN igår morse, men då pratade inte jag. Ingen koll på opinionssiffror, men många verkar positiva!

Lars:
Ja, senast i helgen trodde en av mammas kusiner att hon var jag. Hon frågade om jag var politiskt aktiv, och innan jag förstod vad hon menade trodde jag att hon hade sjukt bra koll...

1. Ungdomsmakt är bra oavsett färg...

2. Har du sett ett homosexuellt lejon göra abort nångång? Nej, just det - det är onaturligt!
(En gemensam vän och kämpe är på väg in i partiet, så du kan känna dig helt lugn..)

Postat av: karim jebari

Jag fattar inte det där med homoaborter. Är det en fråga överhuvudtaget? Det är väl inte förbjudet för homosexuella att göra aborter. Tycker någon att de borde förbjudas? Varför? Förvirringen tätnar.

2006-04-21 @ 13:57:47
URL: http://politiskfilosofi.blogg.se
Postat av: Marianne

Det är en drift med dem som argumenterade emot homosexuellas rättigheter med argumentet att homosexualitet är onaturligt eftersom djur inte är homosexuella. Vilket är lika fel som irrelevant.

Djur transplanterar inte hjärtan eller har bröllopsceremonier i kyrkor - alltså bör dessa företeelser förbjudas, om allt onaturligt är dåligt...

Men vi i kampföreningen är bara emot homosexuella _mäns_ aborter. Homosexuella kvinnor är nog en myt, eftersom kvinnor inte har någon av män oberoende sexualitet. Och även om de skulle kunna bli kära skulle de av ovanstående skäl inte ha sex, så de skulle inte kunna bli gravida. Vilket gör frågan om deras aborter akademisk. (Ja, det här är också ett skämt ;-D )

Homosexuella mäns aborter är onaturliga, och bör därmed förbjudas!

2006-04-21 @ 16:24:50
URL: http://marre.blogg.se
Postat av: Johan

Tycker att du gjorde ett mycket kompetent intryck på ABC. Du torde ha lockat till dig fler väljare än du skrämde bort...

>>J

2006-04-21 @ 21:54:04
URL: http://www.tullnet.se/johan
Postat av: Lars S

Trodde en av din mammas kusiner att hon var du? Hon måste vara väldigt förvirrad!

2006-04-22 @ 14:28:35
Postat av: Marianne

Du fattar vad jag menar, din besserweisser!

2006-04-22 @ 18:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback