Tankar under dagen...

Ta vara på tiden! Ha så roligt som möjligt och skaffa så mycket kunskap som möjigt! All kunskap är bra kunskap, men fokusera på det du är intresserad av och inte på sånt som intresserar ointressanta människor i din omgivning. (Finns det ointressanta människor? Nej, inte kategoriskt. Men det finns människor som är ointressanta för vissa andra människor, och därmed meningslösa för dem att lägga ner tid på.) Nej, men kan inte älska alla. Då blir man bara en slätstruken människa som försöker vara alla till lags. Vissa människor är givande för mig att umgås med, andra är det inte. Förvånande hur provocerande vissa människor tycker att sånt här är - egentligen är det ju självklart! Men det är väl alltid provocerande för vissa människor när söta, trevliga och intellektuella tjejer ställer krav...

(Jag kanske bara är gnällig för att jag är så trött på min uppsats. Se där, ett exempel på hur svårt det är att skriva saker som möjligen skulle kunna uppröra någon utan att lägga in en reservation. Om man inte öppnar för möjligheten att skämta bort saker kan man ju riskera att säga något intressant :) )

Dagens visdom: Var inte alltför rädd för att uppröra människor - då blir du bara tråkig

Kommentarer
Postat av: Håkan Fröling

Jo... Jag håller med resonemanget. Jag antar att du menar att folk blir upprörda över resonemanget. Man behöver inte påpeka detta för de som uplevs som ointressanta, de lär bli extra upprörda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback