Presentation

När jag skrev rubriken tänkte jag att jag skulle skriva en massa om mig själv. Men vill jag egentligen göra det? Tror att jag börjar med att skriva en massa annat, så får jag se var jag hamnar.
   Marre är ett gammalt smeknamn som hängt med i snart 20 år. Jag försöker bli av med det då och då men det är användbart i lägen där namnet Marianne är upptaget, till exempel när man ska starta en blogg, vilket gör att jag tror att jag får leva med det. Jag använder också Marre som ett alter ego för mitt barnjag – ni vet den där som säger saker utan att tänka, som dricker för mycket (eller alldeles lagom enligt henne själv) och som har en väldigt positiv och okritisk inställning till det mesta. Marianne är betydligt mer cynisk (eller positiv men ändå realist, enligt henne själv), men också mer bildad och i besittning av en mer reflekterande syn på sin omvärld. Hon kan sägas vara mitt vuxenjag. Om läsaren fortsätter att läsa (och jag fortsätter att skriva, jag lovar ingenting – commitments är farliga saker…) denna blogg så kommer hen (hen är en kort och bra form för ”han eller hon”, för er som inte visste det) att stöta på fröken K. Fröken K representerar nån sorts överjag, samvete eller kritiker. Nu är hela kollektivet presenterat, mer om oss en annan gång.
  
Dagens visdomsord: ”Att jag skämtar betyder inte att jag inte menar allvar” av: Marre


Kommentarer
Postat av: Håkan Fröling

Det ska bli spännande att följa dramat Marre - Marianne - Fröken Kronberg.

Postat av: Lian

Ska verkligen ett barnjag dricka alkohol?

2005-10-31 @ 16:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback