Morgontankar

Ja i min värld är det morgon fortfarande...
Stereon har börjat hacka på två av mina favoritskivor just nu: Kadesch Kadeng och Foo Fighters gamla hederliga The colour and the shape. Än så länge låter den den underbara kärlekslåten ”Walking after you” vara ifred, men rör den den blir det nog dags att köpa ny stereo (vadå? Den är ju bara tretton år gammal eller så…)
  
Att kalla sig för språkfascist känns lite dumt i bloggsammanhang, eftersom man då måste vara fruktansvärt petig med hur man skriver. Därför har jag valt att istället skriva att jag ogillar dåligt språk. För språket kan vara bra även om det inte är helt korrekt, inte sant?
 
Snart är det dags att lomma iväg till arkivet så att det blir en uppsats nån gång. Inget vidare roligt inlägg idag, men förhoppningsvis blir det roligare när jag kommer hem. Nu sover nämligen Marre fortfarande, varför läsaren får hålla tillgodo med Marianne, som dessutom i sitt nyvakna tillstånd är ett lätt offer för fröken K:s påverkan. Men när Marre kommer hem ikväll kommer hon ha fått dricka en öl eller två (hallå där! minst tre vill jag ha! mumlar hon yrvaket från sängen…), och då brukar hon inte vara så lätt för de andra att hålla ordning på, vilket förhoppningsvis kan leda till att det blir en intressant livsåskådningstext.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback