Marre på lekhumör

Idag har Marre fått vara sig själv nästan hela dan, trots att ingen alkohol varit inblandad. När Fröken K och Marianne skulle promenera runt sjön i det förövrigt helt fantastiskt underbara höstvädret fick Marre följa med och jonglera med vantarna hela vägen, utom där det var för tuff terräng. Det börjar verkligen bli dags att skaffa en röd boll* till henne. Det måste dock, pga tappningsfrekvensens beskaffenhet, vara en som inte studsar så mycket. Men idag var Marre skitstolt för att hon kunde bolla med vantarna hela vägen utan att tappa dem i en enda vattenpöl. Att det inte har regnat på länge såg hon som helt oväsentligt.
   Stora delar av kvällen ägnades åt umgänge med nyktra människor på Marres nivå, dvs barn. Hon snurrade och kastade runt med en treåring hur länge som helst. Fröken K tyckte att det var pinsamt att hon gjorde detta i väntan på pendeln på Centralen inför en massa folk, och både fröken K och Marianne fick dessutom träningsvärk efteråt och tjurade lite, men Marre var hur nöjd som helst. Det var även en liten bebis som bara var ett par veckor närvarande, men honom fick bara Marianne och Fröken K (och den treåriga flickan) hålla i, medan Marre fick nöja sig med att klappa lite under deras överinseende. Marre tyckte ändå att hon haft en toppendag, framförallt med tanke på hur lite tid som slösats bort på fånigt uppsatsskrivande. Barn är kul.


*Har du inte läst Naiv. Super. av Erlend Loe så gör det

Kommentarer
Postat av: Helena

Rönningesjön är en bra sjö att promenera runt, men det var nog tur att Marre inte fick för sig att leka med de farliga djuren i Rönninge by. Det kunde aldrig ha slutat väl.

Kram

Helena

Postat av: Marre

Jag ville leka med dem jättemycket! Men jag fick inte leka alls. Ponnyridningen var bara för barn sade de. Dumma ponnyridningsarrangörer och dumma Fröken K som hindrade mig från att sno en häst och galoppera iväg i solnedgången! (ja, om jag hade ridit ett tag så skule solen gått ner förr eller senare)Jag ska bli Lucky Luke när jag blir stor och skjuta min skugga, dvs fröken K

2005-11-02 @ 19:38:53
Postat av: Helena

Gu va orättvist. Fick du inte rida. :(

Du får skaffa dig en egen häst när du blir vuxen. Då får man nämligen göra som man vill har jag hört.

2005-11-06 @ 19:37:27
URL: http://skrivkramp.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback