Diverse självförhärligande och självironiserande samt diverse annat

Med tanke på fågelinfluensan borde man verkligen skärpa sig och sluta äta kött, i alla fall kött som inte är ekologiskt och åtminstone icke-ekologisk kyckling. Ska nog börja med att inte äta kött utom då jag är alltför besvärlig om jag inte gör det, eller är väldigt sugen. Hmm. Fast jag har upptäckt att jag blir mindre sugen på kött om jag inte äter det på ett tag, så det kanske kan funka. Varför måste allt vara antingen – eller jämt?
 
Varit och tränat idag. Blir alltid lika förvånad över hur kul och skönt det är. Hur kan det komma sig att det ändå är så svårt att komma iväg? Är kanske samma sak som att man tycker att det är skönt att sova men aldrig går och lägger sig i tid? Om jag får skryta lite måste jag säga att det även var skönt att se hur lätt det gick att hänga med i passet fast jag inte tränat särskilt aktivt på typ ett år. Simning och promenader måste ge mer än jag trodde. Det kan också vara så att det är roligt att träna för att det är ett godkänt skäl att smita ifrån sin B-uppsats, men så låga tankar skulle jag aldrig ha om mig ;). Frågan för den som är insatt i kollektivets intriger blir då om det var Marianne, Marre eller fröken K som var och tränade idag?
 
Följande intelligenta saker har jag gjort de senaste dagarna:
1.        Var väldigt trött i söndags av diverse outgrundliga anledningar och gick därför och lade mig så tidigt att jag när jag vaknade kl 07.30 inte var säker på om det var på morgonen eller kvällen. Sen kom jag på att skälet till att klockan visar 07.30 är att det är en digitalklocka som visar 24-timmarstid. Då insåg jag att jag nog fortfarande var lite trött.
2.        Idag på KB. Kommer upp från källaren och blir förvånad över hur det kan slumpa sig så att jag får två mess precis samtidigt som jag får täckning. Vilken tajming mina vänner har! (Eller spionerar de på mig?)
3.        Måste kolla med sl:s hittegodsavdelning och se om de fått in en bok som jag eventuellt har glömt på tunnelbanan. Den kan också vara på en pub på Odengatan som för närvarande får vara namnlös. Det enda rimliga är förresten att Marre använt den till att testa tyngdlagen, luftmotståndet i motvind, eller liknande. Trist. Nick Hornby är bra.
 
Men det var faktiskt flera veckor sen jag sist glömde vattnet när jag skulle göra havregrynsgröt…
 
Har fått klagomål på avsaknaden av visdomsord… Med hänvisning till ovanstående ifrågasätter jag det lämpliga i att jag levererar sådana, men jag gör ett försök: ”Vet vad du vill innan du försöker förmedla din vilja till andra.” Av: Marianne


Kommentarer
Postat av: Håkan Fröling

Svaret på sova och träningsproblematiken finns i konflikten mellan människans anticipatiska förmågor och förmågan och närvara i nuet. Det är enklarare att planera än att göra, dock ska vi inte var ledsen över denna konflikt, det är den som har lett oss till den planerande varelsen vi är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback