Nervös...

Imorgon ska jag träffa läskiga gymnasieelever, ni vet såna där som ser ut att vara lika gamla som jag men som jag förväntas undervisa. Hoppas de inte bits. Måste se till att klä mig så att jag ser smart och vuxen ut, och då är det ju tur att jag köpte en fin ny mössa på Åhléns barnavdelning i dag. Svart med en rosa rand och texten "angel" fram. Kanske inte ska ha den på mig första dagen.

Hann inte med någon promenad runt sjön idag (hur man kan låta bli att hinna saker när man slackar en hel dag är ett stort mysterium. Jag har inte hunnit diska heller. Men jag har hunnit lyssna på en massa bra musik, spamat vänner med mejl innehållslösare än denna text och hm... ja, köpt en mössa ja). Fast jag har faktiskt varit och simmat med Ikka, ungefär 2 km om man avrundar uppåt ganska mycket. Nåja, 1500 m är inte så illa heller, även om det är knäckande att bli omsimmad av en och annan tjock tant (garanterat gammal elitidrottare, finns ingen annan förklaring). Okej då, 1200 m...

 
Läste Hanne Kjöller idag men har missat hela den debatt som hon kommenterade. Verkar som att Nina Björk har dalat ner från himlen och blivit hemmafru, men jag ska kanske läsa hennes text själv innan jag plockar ner henne från piedestalen och monterar ner altaret till hennes ära som jag byggt i en alkov i biblioteket. Läs dagisdebatten på dn.se, det ska jag göra. Men först sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback