Mitt liv i pepparkaka

Mitt liv i pepparkaka
Här kan ni se hur jag tänker mig mitt liv i pepparkaka...

Mitt friluftsintresse syns i träden och tältet jag bor i och i mitten står min bokhylla. Till höger pågår festen för fullt, på bordet och bardisken står öl, en flaska vin och chipsskålar. Tyvärr blev ölen lite bränd så alla får dricka Guiness. Jag står och leker med tåget, som får symbolisera mitt barnjag, med en öl i handen och pratar litteratur med killen som håller i en bok. Att det bara är jag som har ögon beror på tidsbrist, inte på en vrickad människosyn. Titta även på ängeln och djävulen som lurpassar på mig bakom en buske...

Notera att en del med byxor har långt hår, och att en storvuxen gäst har kjol - man måste ju göra nånting för att förbättra världen med fler perspektiv..


Kommentarer
Postat av: Hogge

Om fler illustrerade sina liv i pepparkaka så tror jag att världen skulle vara en bättre plats att leva på. Vem skulle då inte se ljusare på tillvaron? Vem skulle inte börja le? Vem skulle kunna kriga mot en pepparkaka?

Är pepparkakan kanske en kandidat till Nobels fredspris 2006? Vi kan ju alltid hoppas.

2005-12-15 @ 08:45:48
Postat av: Marianne

Ja, jag ska läsa en kvällskurs i norska i vår, så jag kommer att bli rustad för att smöra för den norska nobelkommittén å pepparkakans vägnar.

Oerhört intressant om grammatik:
Meningen "Till höger pågår..." i inlägget är ett exempel på en satsradning. Detta är när man skriver två huvudsatser efter varandra i samma mening utan att ha en samordnande konjunktion emellan. Man kan avgöra om en sats är en bisats genom att sätta in "inte". Kommer det före det finita verbet är satsen en bisats (BIFF-regeln). Samordnande konjunktioner är: och, men, eller, för, utan och ty.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback