God Jul

Nu börjar det dra ihop sig.
Jag och pappa har diskuterat politik genom lussekattsbakning. Han började med en i sina ögon skrämmande trängselskattsport och jag följde upp med att protestera mot USA:s krig i Irak med en antibushlussekatt och ett peacemärke.
Sen har jag gjort en installation av mitt liv i pepparkaka.
Universitetets kaféer har stängt trots att det inte är sommar alls.

Detta kan bara betyda en sak: Det är jul!
Vi firar ljusets återvändande och myser.
Moster Eva ska fråga "Brukar vi se på det här, eller jag menar det gör vi väl, men gjorde vi det verkligen förra året?" (Nej, hon är inte senil, bara släkt med mig) Moster Barbro ska hävda att slutscenerna i Lady och Lufsen är nya för i år och kusin Johan ska stöna uppgivet och ta en pepparkaka till. Mamma ska förundras över att de "får in allt det där i husvagnen - så praktiskt". Och pappa ska bli upprörd över att Musse Pigg stjäl mjölk och majs... Jag och Lian säger "check" efter allas repliker och ingen över 40 förstår vad vi menar. Men alla är glada ändå.

Jag återkommer den 26-27 december nån gång. Jag kommer att vara på Rådmansö framför en öppen spis och grilla skumtomtar.

Till dess: God Jul eller glad valfri annan högtid som ni väljer att fira (glad festkväll på Kvarnen kanske - jag dömer ingen som inte läser kvällstidningar)

(En bra sak med att inte kunna kolla mejl på en halv dag är att man får så mycket glädje på en gång när mejlen funkar igen...)

En nackdel med att ha en reklamfinansierad blogg är att folk kan annonsera i den. Nu har "Gud älskar dig" hängt med så länge att jag tror att Stefan Grevle har lagt in den som annons. Rätt rolig hämnd på sätt och vis, men det leder ju till att jag måste skriva återkommande ateistiska inlägg så att folk inte tror att jag ligger bakom annonsen. Där fick han. Jag tror inte att sagofigurer varken älskar eller hatar mig, och att en person som tycker som bibeln skulle älska mig är högst osannolikt.

Kommentarer
Postat av: Jonas

God jul då! Och glad högtid i största allmänhet.

2005-12-24 @ 02:47:04
Postat av: Sandra

God Jul!! =)

Postat av: Christofer

Hej Marianne.
Har inte hunnit läsa din blogg på länge, men nu är jag uppdaterad :) Som alltid, mycket kul läsning :)

Anledningen att du får reklam för kyrkliga saker är nog att du skriver Jesus, Bibeln osv många gånger i din text. Ironiskt nog så tror då det scriptet som väljer reklam att du är religiös och att det är större chans att folk som läser din blogg oxå är det och därmed går in på dessa länkar

2006-01-12 @ 00:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback