B-uppsatsen tillbaka

Det gick bra på opponeringen! Jag inledde förstås med allt som jag tyckte var knasigt och sen fick de andra fylla på. Läraren sade att det var en bra uppsats, och jag fick ingen rest, men betyget får jag inte reda på förrän vid kursavslut.

Att ha metoden före syftet var rätt ok enligt läraren, eftersom jag i en inledande mening förklarar vad jag ska hålla på med. Däremot fick jag en del kommentarer på språket - en i opponentgruppen hade hittat en mening med 68 ord, och det krångliga språket tillsammans med att jag redovisar en massa fakta gör uppsatsen svårläst.

Det mest skrämmande ordet att få höra om ett arbete dök upp, nämligen gediget. Visserligen var jag i arkivet ganska många av de dagar jag skulle ha varit där och jag var inte bakfull ens hälften av de dagarna, men nästan halva uppsatsen skrev jag samma dag som jag lämnade in... Däremot visste jag förstås vad jag skulle skriva, men det tar ett tag att få ner skickliga formuleringar på 10 sidor text så att det ger sken av ett genomtänkt resonemang.

Det är trist att lämna in arbeten man inte är nöjd med... Fast jag börjar tyvärr bli van. Nu ska jag slarva ihop hemtentan till imorgon! (Ikväll har jag inte tid för då ska jag dricka öl.)


Kommentarer
Postat av: Sandra

tja snyggo! det var trevligt att dricka öl med dig. Att man inte gjort det tidigare är ett mysterium! ska nog länka till din blogg från min om det är ok med dig. Nu ska här skrivas flum inför morgondagen (idag kanske det heter?). Ursäkta min dåliga svenska. Philip bjöd mig på en drink i slutet! Kram svenskläraren /sandra

Postat av: Marianne

Hej! Kul att du hittat hit! Visst hade vi trevligt! I mitt fall så kul att jag kom en och en halv timme sent till seminariet... Men jag var inte ensam om att se rätt mör ut. Mattias och Philip hade knappt några vita stänk kvar i sina ögonrödor. Nu har dygnsrytmen totalhavererats igen.

Imponerande starkt av dig att gå hem och flumma hemtenta (eller jag menar förstås reflektera över din roll i förhållande till den moderna historiedidaktiken och dess tilämpning i den egna undervisningen med eleverna i fokus...)Inget fel på din svenska, och i bloggsammanhang tycker jag inte heller att det är så petigt med stavning, bara man inte särskriver...

2005-12-17 @ 02:46:25
URL: http://marre.blogg.se
Postat av: Marianne

Fint att jag stavar fel när jag skriver att det inte är så petigt med stavning. Det var ju förstås bara för att föregå med gott exempel och inte alienera alla som är osäkra på stavning...

Ja. Precis så var det.

2005-12-17 @ 03:41:01
URL: http://marre.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha ja så bra att du inte är lika petig med stavning i bloggsammanhang. Gillar inte att skriva konstigt egentligen så jag skäms lite då jag vet att någon som kan alla skrivregler läser det jag skriver haha! Mmm the doors är så trevligt så. Nu blev jag sugen på en Strongbow och hamburgare! =)

Ha en mysig lördag och söndag. Nu ska jag städa för mor och far är påväg till mig =)

Kram

2005-12-17 @ 11:07:14
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Jonas

Grattis till att det gick bra!

2005-12-17 @ 13:06:17
Postat av: Helena

Instämmer med föregående talare. Grattis!

2005-12-17 @ 13:08:30
URL: http://skrivkramp.org
Postat av: Marianne

Tack! Nu har jag fått hybris och funderar på att doktorera. Självförtroendebergochdalbanor kan vara påfrestande...

2005-12-18 @ 23:30:09
URL: http://marre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback