Att bygga snögubbar och annat juligt

Marre blev överlycklig av det ymniga snöfallet och på juldagen tvingade hon ut sin inte särskilt motvilliga höggravida syster för snögubbsbygge. Problemet var att det inte var ens i närheten av kramsnö. Marre gjorde en snöboll och rullade omkring med den i närmare tio minuter utan att den blev större alls. Rund var den inte heller. Och när hon sedan gav upp och ändå kände sig rätt nöjd med den kantiga lilla snöbollen föll den i bitar :(

Men med hjälp av kallt vatten gick det att göra små snöbollar som höll ihop tillräckligt för att användas till snölyktebygge - bättre än ingenting. Dessa gjordes dock främst av Lian. Hon måste haft bättre vantar eller nåt.

Framåt juldagens kväll hade Marre lyckats indoktrinera släktens enda närvarande barn (om man inte räknar småkusinerna Johan och Per, som sedan ett par år tillbaka hävdar att de är vuxna. Johan var ofinkänslig nog att erbjuda sig att övningsköra med mig...), så att han hälsade på henne med: "motorcykelgäng!". Men att han tror att samlingsordet för drycker är "whisky" är faktiskt hans föräldrars fel. Dagispersonalen förstod dock sammanhanget när de såg Mackmyraloggan på hans kläder :)

Ser fram mot Vinterfesten imorgon. Snögubbsbyggartävling och julklappsbyte! Måste köpa sockeplast till nyår också. Andra planer för veckan är utomhusfotboll, Serietekhäng och Narnia.

Pappa hävdade förresten att min antibushlussekatt var en antibolsjevismlussekatt. Sen åt han upp den.
Men han är en snäll pappa i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hogge

Vinterfest! Sweet! Jag ska också på vintefest och jag antar att det är samma som du ska på. Det kan ju inte finnas hur många vinterfester som helst. (Om inte alla fester på vintern räknas som vinterfester.)

2005-12-26 @ 21:32:42
Postat av: Marianne

Hävdar att det är oerhört sannolikt att det är samma fest. Meningen med såna här julklappsbyten är ju att kunna pracka på sina intressen på vännerna, så jag utgår ifrån att någon kommer att ge bort ett nummer av Stålmannen. Eller hur var det nu?

Man kan också ge bort straff. I fredags på ett julklappsbyte gav jag bort en klurig låda, som inte gick att öppna om man inte visste hur, och berättade att den innehåller godis. He he...

Postat av: Hogge

Nja, just någon Stålmannen blir det nog inte den här gången men klappen jag ger bort förenar tre intressen (om man räknar lite snällt) så du är på rätt väg.

Godisgömma! Oj vad elakt! Det var säkert mottagarens favoritgodis också... oj oj...

2005-12-26 @ 22:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback